KREATIVNÍ MAPOVÁNÍ POTENCIÁLU - INOVATIVNÍ METODA NÁBORU
ARCHETYPÁLNÍ TYPOLOGIE A ANALÝZA VÝBĚRU, ROZHODNUTÍ A VÝVOJE
Postup netradiční, avšak velice efektivní metody výběru uchazečů o zaměstnání, profese anebo studijního směru je podložený přepracovanou metodologií z její knižní podoby, nejdříve publikované ve Švýcarsku pro německy mluvící krajiny, později i v Čechách a na Slovensku, jejíž autorkou je přímo lektorka workshopu.
Technika vychází z Jungovy typologie osobnosti, teorie nevědomí, opírá se o význam symbolů a archetypů. V průběhu procesu mapování potenciálu, schopností, talentů a možností testovaných jedinců se využívá grafického ztvárnění psychologických symbolů a jejich významů spojených s pracovní sférou a kariérou.
Forma
Kurz
Školení pro MLM
Školení pro nezaměstnané
Konzultantské služby u náboru
Osobní konzultace pro personalisty, nezaměstnané, zájemce o pracovní pozice, studenty, rodiče studentů rozhodujících se pro studijní směr
Cíle
Zmapovat podstatné oblasti osobnosti, talenty, schopnosti, sklony, motivace, silné i slabé stránky v podřízených i nadřízených pozicích, odolnost vůči stresu, schopnost týmové spolupráce, vhodné obory a profesní orientace. Odhalit i prvky, které uchazeč nemůže nebo nechce sdělit. Získat další zásadní informace důležité pro určení vhodnosti uchazeče na danou pozici. Dostat se navíc k datům, které se pravděpodobně nedozvíte ani z CV, ani při osobním rozhovoru či z klasických psychotestů.
Cílová skupina
- Personalisté a recruiteři
- Majitelé menších firem bez personálních oddělení, resp. bez možnosti najímat HR agentury
- Poradenské agentury v oblasti HR
- Poradci v oblasti výběru budoucího povolání
- Klíčoví manažeři pověření výběrem lidí
- Úřady práce
- Nezaměstnaní
- Lidé hledající své uplatnění, posláni, nejvhodnější pozici
- Uchazeči o různé pozice před výběrovými řízeními
Obsah
Zaškolení do mapování a identifikace:
- pracovních a profesních zručností, talentů, schopností a daností
- výkonového a osobnostního potenciálu
- stabilních struktur osobnosti
- osobních preferencí a priorit
- komunikačních schopností
- míry odolnosti vůči stresu a zátěžovým situacím
- řídících schopností a manažerských předpokladů
- "zaměstnanecké mentality"
- vztahu k autoritám
- pracovní způsobilosti vykonávat konkrétní pozici
- tendencí k rozvoji nebo naopak ke stagnaci v určitých situacích
- osobního tempa
- orientace na proces nebo spíš na proces
- úrovně kreativity
- schopnosti navrhovat, prosazovat a uplatňovat změny či se jim naopak bránit
- schopnosti adaptovat se na změněné podmínky
- pozitiv i negativ při plnění pracovních povinností
- schopnosti převzít nebo odmítat odpovědnost
- tíhnutí k loajalitě nebo fluktuaci
- schopnosti týmové spolupráce
- individuálních motivací
- emocionálních a mentálních vzorců ovlivňujících chování na pracovišti
- různých aspektů pracovních dovedností
- nedostatků, na nichž by bylo přínosné se zaměřit v zájmu lepšího uplatnění na trhu práce
- skryté vlivy, sklony a problémy...
Techniky
- Test na určení příslušného typu osobnosti - archetypu - v rámci Kreativního mapování potenciálu
- kreativní technika určování preferencí uchazeče a jeho skrytých motivací, slabých a silných stránek
- "strategická" metoda mapování potenciálu
Způsob práce
- teorie metody
- výklad - principy metody
- achetypální typologie podle C. G. Junga v obrazech - typy osobnosti a jejich fungování v pracovní oblasti
- metodika použití
- procvičování na příkladech z praxe
Rozsah
Workshop i celá metodologie je obsahem vždy přizpůsobována potřebám případného klienta. Minimální rozsah prezenčního tréninku je 2,5 dne.
Lektor
JUDITA PESCHLOVÁ
V našem výběrovém řízení na kreativní pozici jsme využili vedle celodenního assessment centra metodu Kreativního mapování potenciálu. Ta nám poskytla pro obrázek o kandidátech hloubkové informace o jejich osobnosti, zdrojích motivace a dalším potenciálu k rozvoji. Výstupy byly vztažené k náplni dané pozice, hodnotám firmy i aktuální situaci v týmu, proto jsme je mohli snadno použít při rozhodování. Určitě tuto metodu doporučujeme jak při výběru nových, tak při mapování potenciálu a plánování dalšího rozvoje stávajících zaměstnanců.
Tereza Slavíčková, personální manažerka, isifa Image Service s.r.o.
Mgr. et Mgr. Václav Sládek, Sládek & Partners, advokátní kancelář, v.o.s.